10. apr. 2017

Galanthus nivalis Flore Plena Fylt snøklokke

Fylt snøklokke kjøpte jeg for første gang i 2014 og har satt i det store bedet i "fjellet", bak huset. De har greid seg bra. De er spesielle synes jeg.
Stor var min forundring da jeg plutselig oppdaget en blomst med flere sideløker i en smal stripe mellom hellene og bedkanten, på fremsiden av huset. Hvordan den er kommet dit er et mysterium, men der står den :-). Synes den er litt grønnere i tegningene enn den i fjellet, men det kan komme av at de har litt forskjellig lysforhold.

Fjellet

Fjellet

Fjellet

Nede

Nede

Nede

Nede







2 kommentarer:

  1. Åhhh, heldige deg! De er utrolig flotte! Jeg tror de frør seg, for jeg hadde en tue med vanlige snøklokker, og nå er de tre :) De står så langt fra hverandre at det er eneste forklaring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er fine. Det er mange store gleder, av små funn også :-).

      Slett